40. heti Gasztrokultúra – A szilva

Mint minden gyümölcs, a SZILVA is igazi ásványianyag-bomba. A szilva ízben, színben, formában és elkészítési lehetőségeit tekintve is változatos csonthéjas gyümölcs, remek táplálék frissen, vagy feldolgozva már egészen kicsi kortól. A zamatos, húsos, lédús szilva kalóriaszegény, nem tartalmaz telített zsírokat, ám vitaminokban, ásványokban és más összetevőkben gazdag, amik hozzájárulnak az ideális egészség fenntartásához.

Erre a hétre szilvás recepttel készültünk Önöknek!

Szilvásgombóc túróval vagy túrógombóc szilvával

  •     6dkg vaj
  •     1csom vaníliás cukor
  •     1db tojás
  •     30dkg túró
  •     20dkg liszt
  •     9db szilva
  •     15kvk cukor
  •     zsemlemorzsa
  •     cukor
  •     joghurt
  •     fahéj

Elkészítés

A puha vajat alaposan kikeverjük a vaníliás cukorral, hozzáadjuk a tojást, az áttört túrót és a lisztet. Összedolgozzuk a hozzávalókat formázható tésztává. Tiszta nejlonba csomagolva legalább fél óráig a hűtőben pihentetjük. Majd lisztezett deszkán 5 cm átmérőjű rudat formálunk belőle, ebből pedig 1 cm vastag korongokat vágunk. A korongok közepére helyezünk 1-1 fél szem szilvát (vagy akár egészet is lehet), amelyek magházába tettünk 1 kockacukrot vagy 1 kávéskanálnyi cukrot, és gombócot formálunk. Ilyen állapotban akár mehetnek is a fagyasztóba, vagy bő, forrásban lévő sós vízben az újraforrástól számított 4-5 perc alatt főzzük meg. (Ha fagyasztottuk, akkor felengedés nélkül mehetnek a vízbe.) Lecsepegtetjük a gombócokat, megforgatjuk a zsemlemorzsában, natúr joghurttal és fahéjas cukorral tálaljuk.

Jó étvágyat kívánunk!


Tömörkény István Művelődési Ház – a kultúra szolgálatában

Forrás: https://www.mindmegette.hu/szilvasgomboc-turoval-vagy-turogomboc-szilvaval.recept/